Thursday 12 April 2012

Lobak mErah ku

Aku sangat suka dengan lobak merah . Warna, rasa , khasiat sangat menarik perhatian ku. Erm, dah lama rasa tak minum karot susu..Rindu nye .. T_T
Selain, ia memberi kelazatan dalam minuman ,ia juga boleh menyegarkan kesihatan mata ku. Lagi pula ,aku seorang gadis yang amat mementingkan kecantikan dalaman terutama mataku yang comel ni..hehee..prasaan jer..
Banyak juga rahsia di sebalik lobak merah ciptaan tuhan ni…Antaranya ialah :  Karot sangat baik untuk sistem limfa dan perut kita.Memperbaiki masalah seksual, rabun malam dan batuk yang berpanjangan (tidak mahu sembuh dalam jangka masa yang lama).Menguatkan buah pinggang, mengeluarkan angin dan kesejukan berlebihan dari badan kita.Karot sangat terkenal dengan sifat anti kanser. Kajian menunjukan orang yang kekurangan beta kerotin 2 kali ganda lebih mudah mendapat penyakit kanser (barah). Adalah baik untuk  makan karot setiap hari bagi mengelakkan kanser.  Selain itu ,lobak putih baik untuk penghadaman , asma ,batuk dan selsema serta menguatlan limpa dan menentang bacteria.         



No comments:

Post a Comment